×
COVID-19: wiarygodne źródło wiedzy

Trwa Ogólnopolska Kampania Społeczna: Piękna bo Zdrowa

www.kwiatkobiecosci.pl

Czy Twój samochód każdego roku przechodzi gruntowny przegląd u mechanika? Na pewno tak! Bez dokładnego sprawdzenia wszystkich części, uzupełnienia niedoskonałości – daleko nie zajedzie… A Ty pamiętasz o wizycie u ginekologa i regularnie wykonujesz cytologię? Wpadasz na przegląd do swojego ginekologa na komplet profilaktycznych badań? Zabierz swoje przyjaciółki, mamę, siostrę na przegląd, namów je do zrobienia badań, ciesz się życiem i wybierz się w najpiękniejszą podróż swojego życia – po zdrowie!

21 stycznia 2017 roku, po raz ósmy, wystartowała Ogólnopolska Kampania Społeczna „Piękna bo Zdrowa”, zainicjowana przez Ogólnopolską Organizację Kwiat Kobiecości. Celem akcji jest zwiększenie świadomości kobiet na temat profilaktycznych badań ginekologicznych. W tegoroczną odsłonę akcji zaangażowały się znane i lubiane gwiazdy: Katarzyna Żak, Anita Sokołowska, Paulina Chruściel, Anna Kalczyńska a także Ida Karpińska, prezes i założycielka Ogólnopolskiej Organizacji Kwiat Kobiecości. W sesji zdjęciowej do materiałów promocyjnych kampanii wziął udział dr n. med. Andrzej Nowakowski – specjalista w zakresie położnictwa i ginekologii oraz ginekologii onkologicznej. Zwraca on uwagę na szczoteczkę cytologiczną, niezbędną do poprawnego badania ginekologicznego.

Tegoroczne hasło kampanii „Wpadnij na przegląd do ginekologa” jest nawiązaniem do koncepcji przeglądu samochodowego. Skoro dbamy o swoje bezpieczeństwo, robiąc coroczny przegląd, to powinnyśmy zadbać również o siebie i nasze życie. Dlatego Kwiat Kobiecości wraz z marką Fiat 500 cabrio, chcąc podkreślić ideę corocznych przeglądów samochodów, zachęca także do regularnych badań ginekologicznych. Na plakacie kampanii oraz w spocie, ambasadorki udają się stylowym Fiatem 500 cabrio na przegląd do ginekologa.

Uroczysta inauguracja kampanii „Piękna bo Zdrowa”. Rekordowy wynik w Warszawie!

Tegoroczna odsłona kampanii miała wyjątkowy start. Aż 308 kobiet skorzystało z darmowego badania cytologicznego, dzięki uprzejmości Bydgoskiego Centrum Onkologicznego, który specjalnie na ten weekend wypożyczył cytobus. Profesjonalna kadra centrum medycznego POLMED od rana do wieczora, nieprzerwanie, pobierała kobietom cytologię. Dzięki wsparciu Miasta Stołecznego Warszawa w dniach inauguracji kampanii Pałac Kultury i Nauki podświetlony został na czerwono - to kolor przewodni raka szyjki macicy w Polsce. Nieprzypadkowo akcja odbyła się właśnie w tych dniach, ponieważ 22 stycznia rozpoczął się Europejski Tydzień Profilaktyki Raka Szyjki Macicy. W tym samym czasie warszawska Kinoteka, razem z Kwiatem Kobiecości, zaprosiła kobiety do specjalnie zaaranżowanego miasteczka ze stoiskami Partnerów kampanii, gdzie mogła zasięgnąć rad specjalistów z dziedziny ginekologii i ginekologii onkologicznej, zadbać o swoją urodę i wziąć udział w konkursach. Ponadto przed każdym seansem filmowym został wyemitowany spot kampanii.

Regularność badań profilaktycznych - kluczem do świadomego życia.

Jak wynika z tegorocznych badań zrealizowanych w ramach kampanii „Piękna bo Zdrowa” na zlecenie Ogólnopolskiej Organizacji „Kwiat Kobiecości” przez IQS, kobiety mają wysoką świadomość konieczności wykonywania badań cytologicznych, ale nadal zbyt okazjonalnie je wykonują. Co trzecia Polka wykonuje je rzadziej niż raz na dwa lata. Z sondażu wynika, że 82% Polek co najmniej raz wykonywało badanie cytologiczne. Cytologię mają za sobą niemal wszystkie Polki, które ukończyły 30 lat - 96%, natomiast 74% to kobiety w wieku 20-29 lat. Najrzadziej badanie cytologiczne wykonują nastolatki w wieku 15-19 lat (16%). Jak dodaje Marta Rybicka, liderka projektu badawczego z firmy IQS: „Blisko 1/5 Polek nie wykonała w swoim życiu ani jednego badania cytologicznego i jest to silnie skorelowane z młodym wiekiem badanych”.

76% kobiet w wieku 20-39 lat wykonuje cytologię regularnie, co najmniej raz na 2 lata. Po 40 roku życia częstotliwość wykonywania cytologii maleje. Regularnie w tym wieku bada się tylko 60% kobiet. To bardzo niepokojące dane, tym bardziej, iż świadomość profilaktyczna w dalszym ciągu jest bardzo duża. Kobiety odkładają wizyty ginekologiczne na „wieczne potem”, zwyczajnie zapominając, że powinny być one priorytetowe i odwiedziny u specjalisty powinny na stałe wpisać do kalendarza kobiecych „przeglądów”, jak wizyta u kosmetyczki czy spotkanie z koleżanką. Mamy, które rzadko odwiedzają ginekologa nie są dobrym przykładem dla swoich córek i wnuczek. Podobnie jak w wielu przypadkach nowotworowych, rak szyjki macicy daje zdecydowane objawy dopiero w zaawansowanym stadium. Tylko regularne badania ginekologiczne mogą pomóc we wczesnym wykryciu problemu. Dlatego tegoroczna odsłona kampanii „Piękna bo Zdrowa”, przekonuje, aby nie odkładać badań na później i wpadać z przyjaciółkami nie tylko do znajomych ale i do ginekologa również!

Więcej informacji na temat Ogólnopolskiej Kampanii Społecznej „Piękna bo Zdrowa” na stronie: www.kwiatkobiecosci.pl

26.01.2017
Zobacz także
  • Cytologia – znajdź czas
Doradca Medyczny
  • Czy mój problem wymaga pilnej interwencji lekarskiej?
  • Czy i kiedy powinienem zgłosić się do lekarza?
  • Dokąd mam się udać?
+48

w dni powszednie od 8.00 do 18.00
Cena konsultacji 29 zł

Zaprenumeruj newsletter

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość z linkiem aktywacyjnym.

Dziękujemy.

Ten adres email jest juz zapisany w naszej bazie, prosimy podać inny adres email.

Na ten adres email wysłaliśmy już wiadomość z linkiem aktywacyjnym, dziękujemy.

Wystąpił błąd, przepraszamy. Prosimy wypełnić formularz ponownie. W razie problemów prosimy o kontakt.

Jeżeli chcesz otrzymywać lokalne informacje zdrowotne podaj kod pocztowy

Nie, dziękuję.
Poradnik świadomego pacjenta